Jumaat, 6 Disember 2013

Kisah sedih... teramat sedih di bulan Ini.

New Message on DKTM
From: 
_Jetfm2_

Kisah sedih... teramat sedih di bulan ini.

Ada tiga orang sahabat si Danial (Dan), si JeBat (Bat) dan si PoSen (Sen), yang
tinggal serumah di sebuah Condo setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah abis
kerja mereka ini telah kembali dari bertugas untuk pulang ke rumah. Dilihatnya ramai
orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak
berfungsi... .

Si Dan : Macamana ni... rumah kita lak atas sekali?

Si Bat : Aduhhhh... bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke..?

Si Sen : Aku rasa baik kita panjat tangga aje... kita pun tak tahu bila agaknya elektrik
ada balik

Si Dan : Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita, tapi kita kena
bercerita yang sedih aje,sebab kalau kita buat cerita lawak... kita akan terasa sesak
nafas sebab kita ketawa biar kita serius dengar cerita.  Mereka pun bersetuju, so
mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60. si Dan mula
bercerita... .

Si Dan : Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku... aku membesar
tanpabapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan, dari kecil aku... .bla bla
bla bla bla... ..Punya la sedih mereka mendengar cerita si Dan hingga meleleh leleh...
sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20. Mereka berhenti sekejap bukannya
kerana penat tapi berhenti untuk lap air mata... kemudian mereka kembali memanjat
sambil si Bat pula bercerita... . 

Si Bat : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibu bapaku
meninggal dalan kemalangan jalanraya... aku dibesarkan oleh abang sulung ku saja
yang pada tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja
untuk menyara aku adik beradik seramai 4 orang... bla bla bla bla... ... Sekali lagi
mereka bertiga meleleh sedih... punyalah lama cerita si Bat dengan tak sedar mereka
dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat aje lagi... sambil melangkah memanjat
tangga yang ketingkat 56,

si Sen mula menyampuk... ..: Alaaaaaa... korang punya cerita tak sedih lagi...
cerita aku lagi sedihhhhhhh punya. Si Dan : kau ada sejarah hidup sedih juga ke... ?
Si Sen : emmmm... mungkin hari ini dalam sejarah... Si Bat : cerita aje le... kita dah
tinggal 4 tingkat je lagi nie. Si Sen : aku sedih kerana... KUNCI RUMAH KITA......
TERTINGGAL  DALAM KERETA... .UWAAAAAA... .. 

Sumber: Yahoo Email. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan